• לתשומת ליבך! בעקבות סיום תמיכה בגרסאות ישנות, יש לשדרג את המוצר שברשותך לגרסה העדכנית ביותר –לפרטים ומידע נוסף 

תיאור

במדריך זה נסביר כיצד להתמודד עם מייל דרישת כופר (דרישת תשלום).

 

פירוט

בתקופה האחרונה, ישנה עליה בשליחת מיילים עם דרישת כופר ומטרתם להפחיד את המשתמש ולבצע עוקץ. 

יש לשים ♥ ! כל עוד אין במייל קובץ מצורף או קישור נגוע, זהו מייל ספאם.

מומלץ לקרוא על כך בכתבה בבלוג שלנו הכוללת דוגמה לאיך נראה מייל כזה.

 

ליתר ביטחון מומלץ לבצע את הפעולות הבאות:

1. בדרך כלל, מייל מסוג זה לא מכיל וירוס או קישורים זדוניים, אלא רק ניסיון הפחדה ודרישת תשלום.

עם זאת, על מנת לוודא כי אין איומים במחשב יש לבצע סריקה מעמיקה עם ניקוי קפדני בעזרת המדריך הבא.

2. במידה ואתם חוששים שהסיסמה למייל דלפה, יש להחליף סיסמא למייל.

3. ניתן גם להחליף את הסיסמאות באתרים אליהם נכנסים באופן קבוע. 

 

נהלי בטיחות בעת שימוש במייל הארגוני והפרטי

  • זהירות כללית ראשונית - באופן כללי יש להיות חשדניים בעת השימוש במייל ולגלות ערנות לגבי מיילים שעלולים להיות לא מהימנים. בכל קבלה של דוא"ל, בדגש על דוא"ל עם קובץ מצורף - שאלו את עצמכם: מי השולח? למה זה נשלח אליי? האם אני מכיר אותו? מה כתובת האתר של השולח? ובכל מקרה שמתעורר בכם ספק, אל תפתחו את הדוא"ל, אל תקליקו על קישורים ואל תפתחו את הקובץ המצורף.
  • קבצים מצורפים - הרוב המוחלט של הפגיעות באמצעות הדוא"ל נעשות באמצעות הודעת מייל עם קבצים מצורפים. יש איסור מוחלט לפתוח קובץ מצורף שאינכם בטוחים ב-100% שהוא מהימן ומכוון אליכם. נוזקות רבות מועברות באמצעות מייל פיקטיבי שמתחזה לסריקה, פקס, חשבונית או תמונה. בנושא ההודעה יכולות להופיע המילים Scan, Invoice, Fax וכו'. מייל השולח יכול להראות כאילו נשלח מתוך הארגון. אנא נהגו בזהירות מרבית - מייל לא מהימן יש למחוק או להתקשר לתמיכה להתייעצות. אנא הימנעו מהעברת המייל הלאה.
  • מיילים רשמיים - דרך נוספת שבה מנסים לגנוב מידע של חשבונות היא באמצעות שליחת מיילים המתחזים למייל רשמי הנשלח מהבנק \PayPal \ Apple \ Microsoft וכו'. אין שירות, בין אם זה Google,אפל או מיקרוסופט, שאי פעם מבקש את הסיסמה שלכם או כל מידע אישי רגיש אחר באמצעות דוא"ל. במידה ואתם מקבלים מייל שדורש פעולה בחשבון, יש להיכנס אליו דרך האתר המקורי, ולא דרך הלינק שקיבלתם בדוא"ל.
  • עדיף להיות בטוח מאשר להצטער - הודעות פישינג רבות מנסות להתחזות לבנק שלכם. במקרים כאלו עדיף להיות בטוחים מאשר להצטער מאוחר יותר. אם קיבלתם הודעה בנושא העברות או משיכות חריגות בחשבון הבנק שלכם, בדקו מיד את מצב החשבון העדכני ואת חיובי כרטיס האשראי שלכם וצרו קשר ישירות עם הסניף שלכם על מנת לברר אם אכן משהו כזה קרה. חשוב! לעולם אל תתקשרו למספרי טלפון שמופיעים בהודעת האימייל עצמה – הם עלולים להיות חלק מההונאה, כפי שכבר קרה בעבר.

 

בכל שאלה אנו זמינים עבורך בפורטל התמיכה בטופס הבא.

מדריכי התקנה וסרטוני הדרכה

  • ESET Internet Security
    ESET Internet Security
  • ESET NOD32 Antivirus
    ESET NOD32 Antivirus
  • Eset Mobile Security
    Eset Mobile Security
  • ESET Cybersecurity for Mac
    ESET Cybersecurity for Mac

יצירת קשר עם צוות התמיכה

        ביום הזיכרון 14.04 משרדינו יהיו פתוחים בין השעות 09:00-14:00
ביום העצמאות 15.04 משרדינו יהיו סגורים

       שעות הפעילות שלנו בימים א'-ד' 09:00-18:00 ביום ה' 09:00-17:00

  • אנא פיתחו קריאת שירות באמצעות הטופס מטה ונציגינו יחזרו אליכם במהרה.
  • התמיכה תינתן תחילה על ידי תפעול עצמאי באמצעות מדריכים או כלים שימושיים שנציג השירות מספק.

    כל פנייה שלא תיפתר לאחר יישום הפתרון שהציע נציג השירות תעבור להמשך טיפול טלפוני (שיחה יוצאת מצוות השירות).

אנא הזן את שם המשתמש/מזהה רישיון/מפתח רישיון שרלוונטי לקריאת השירות *



יש למלא את כל שדות החובה בטופס *