בעדכון המודולים האחרון לחלק מגרסאות 6.5 וגרסאות 5 ישנות, נתקלנו בתקלה אשר עשויה להשבית מספר מודולים במוצר.

התקלה מתרחשת בעקבות תעודה שפג תוקפה עבור גרסאות ישנות, בעקבות כך ה-EKRN (היישום של ESET) לא טוען את קבצי ה-DLL הנחוצים לתפקוד מלא של המוצר.

13.2.2020 17:00: שוחררו עדכונים וכלי תיקון כדי לפתור את התקלה בגרסאות 6.5 במדריך הבא. 
בנוסף שוחרר גם מדריך לפתרון בתקלה בגרסאות 5. עקבו אחר העדכון הבא

 

הגרסאות המושפעות

  • ESET Endpoint Antivirus / Endpoint Security - גרסאות 6.5
  • ESET File Security for Windows - גרסאות 6.5
  • ESET Mail Security for Microsoft Exchange - גרסאות 6.5
  • גרסאות ישנות מגרסא 5.0.2271

גרסאות 6.6 ומעלה אינן מושפעות מהתקלה!

תסמינים לתקלה

- התראות על Anti-Phishing לא פעיל

- התראות על מוצר לא מאוקטב (Product not activated)

- תפריט הגדרות מתקדמות חלקי, לא כל ההגדרות מופיעות

במידה והרשת מנוהלת על ידי ממשק ניהול, ניתן לבדוק האם אתם רואים תחנות בגרסאות 6.5 עם התראה אדומה. תחנות עם התראה אדומה והודעת שגיאה של Anti-phishing is non functional בממשק הניהול - כנראה שנפגעו מן התקלה.

המלצות

  • במידה וברשותכם מוצרים עם גרסאות 6.5 שעדיין לא מתריעות על תקלה -
    אנו ממליצים לוודא שלא מבצעים הפעלה מחדש.
    לעמדות אלו יש לבצע שדרוג לגרסא עדכנית כדי למנוע את הופעת התקלה:
    תוכלו להיעזר במדריך שדרוג מוצר לגרסא עדכנית

  • במידה וההתראות כבר מופיעות על עמדות, הפתרון הנקודתי הכי מהיר הוא להסיר במצב בטוח את המוצר, ולהתקין מחדש את הגרסא העדכנית (7.2)
    הסרה במצב בטוח

    הורדה ESET Endpoint Antivirus -
    32-ביט
    64-ביט

    הורדת ESET Endpoint Security -
    32-ביט
    64-ביט

    לתחנות שעדיין לא נתקלו בבעיה ניתן לשלוח שדרוג מתוך ממשק הניהול לפי ההסבר הבא

ניתן לקרוא עוד בנושא בעדכון הטכני של ESET

 

עדכון 10.2.20 17:36: קיים עדכון המתקן את הבעיה בחלק מן הגרסאות. העדכון מטפל בבעיה בגרסאות הבאות:

תחנות קצה בגרסאות - 6.5.2118, 6.5.2123, 6.5.2132

שרתים בגרסאות - 6.5.10057, 6.5.10059, 6.5.12017, 6.5.12018, 6.5.14026

במידה וברשת שלכם קיימת אחת מן הגרסאות הנ"ל, אנא פנו אל התמיכה לקבלת קובץ התיקון והנחיות בכתובת This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

שימו לב! בשעות הקרובות יצא עדכון מודול שימנע מהתקלה להופיע. הטריגר לתקלה הוא הפעלה מחדש של המחשבים, במידה וברשותכם מחשבים עם הגרסאות הבעיתיות שטרם חוו את התקלה, הימנעו מהפעלה מחדש ביממה הקרובה.

 

עדכון 11.2.20 18:00: אנו ממשיכים לפעול לטיפול בתקלה בגרסאות 6.5 ומטה, אך עדיין אין עדכון חדש.

 

עדכון 12.2.20 11:00: שוחרר עדכון לשרתי העדכונים של ESET המונע מהתקלה להופיע על מחשבים ושרתים בגרסאות 6.5 שטרם ביצעו הפעלה מחדש. כלומר, העדכון משפיע רק על עמדות שבהן התקלה עדיין לא הופיעה - העדכון לא מתקן את התקלה עבור עמדות שכבר מושפעות מן הבעיה.

העדכון הוא Update Module 1074.2, כדי לבדוק האם המחשב / שרת כבר הוריד את העדכון יש ללחוץ באנטי-וירוס על לשונית Help & Support, ללחוץ על שורת About ESET, ואז וללחוץ על כפתור Installed Components.

במידה ובמחשב / שרת מופיע המודול הבא, ניתן כבר לבצע הפעלה מחדש לעמדה.

כרגע העדכון זמין רק לגרסאות 6.5, לגרסאות 5 אמור לצאת בהמשך היום קובץ התקנה שמתקן את הבעיה, אותו צריך יהיה להפיץ לעמדות כדי שיפתור את הבעיה בעמדות בהן התקלה הופיעה.

3

4

5

 

עדכון 12.2.20 16:00: אנו ממשיכים לפעול לטיפול בתקלה בגרסאות 6.5 ומטה, אך עדיין אין עדכון חדש.